طراحی لوگو و لوگوتایپ به صورت حرفه ای و قیمت مناسب

  • ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
  • 1398
طراحی لوگو

لوگو علامت تجاری یک کسب‌ وکار پویا و سرزنده است. جالب است بدانید  طراحی لوگو قدمتی به طول تاریخ بشریت دارد و هنری نیست که آن را متعلق به زمان معاصر بدانیم. بدیهی است لوگو و نماد هر کسب‌ و کار باید منحصربه‌ فرد و خاص باشد. خاص بودن به معنای نامتعارف بودن لوگو نیست. ازاین‌ رو لازم است کار طراحی لوگو به افراد متخصص این حوزه سپرده شود. ما در مجموعه نوبهار وب ، با کادری مجرب و متخصص در زمینه طراحی لوگو، بهترین و مناسب‌ترین علامت تجاری را برای کسب‌ و کار شما را طراحی می‌کنیم.

اما طراحی لوگو چیست؟ انواع لوگو چیست؟ و چگونه سفارش طراحی لوگو دهیم؟

 

طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو دانش تلفیق چند عنصر متفاوت با یکدیگر است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چون ماهیت لوگو، بصری است، پس یک هنر محسوب می‌شود. درصورتی‌که این علم یک ابزار استراتژیکی برای کسب‌ و کارهاست. با این ابزار محصول یا خدمات صاحبان کسب‌ و کارها در بازار از یکدیگر متمایز می‌شوند؛ بنابراین هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ماندگاری در ذهن و دیده‌ شدن برند در مسیر دلخواه مدیران و صاحبان کسب‌وکار تجاری است. پس لوگویی که طراحی می‌شود باید در زمان کوتاهی مفهوم و پیام کلی کسب‌وکار را به ذهن مخاطب القا کند.

 

انواع طراحی لوگو چیست؟

لوگو یا آرم، نماد برند تجاری است که به‌ صورت اشکال گرافیکی و با علامت، متن، تصویر و یا ترکیبی از آنها طراحی می‌شود. در واقع لوگو هویت بصری یک سازمان و برند کسب‌ و کار بوده و چهره و مشخصه آن را به نمایش می‌گذارد. ازاین‌ رو لوگو بر اساس نوع عناصر به‌ کار رفته در طراحی آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

لوگو تصویری: در این نوع لوگو از اشکال ساده، شمایل و نمادهایی برای معرفی برند استفاده می‌شود. لوگو تصویری تداعی‌کننده برند شرکت، محصول و یا خدمات کسب‌وکار است. به طور معمول لوگو تصویری نسبت به لوگو نوشتاری پیچیدگی‌های بیشتری در رساندن مفهوم و پیام کسب‌ و کار به مخاطب دارد. به عبارتی ساده‌تر بیننده لوگو تصویری، باید آن را برای خود تفسیر کند.

لوگو نوشتاری: به این نوع لوگو، لوگوتایپ نیز می‌گویند. در طراحی لوگوتایپ، نام برند با استفاده از فونت و اندازه و تغییر در نحوه چیدمان و نوشتار کلمات و با کمک هنر خلاقانه انجام می‌شود. محصول نهایی یک نماد جذاب بصری و زیبا خواهد بود. البته نام برند باید توسط بیننده کاملاً مشخص و خوانا باشد.

لوگو ترکیبی: از ترکیب لوگو تصویری و نوشتاری، لوگوی ترکیبی به دست می‌آید.

 

چرا طراحی لوگو برای کسب‌ و کار اهمیت دارد؟

لوگو چهره کسب‌وکار شما را در بازار نشان می‌دهد. وقتی فرد یک لوگو را مشاهده می‌کند، آن را به خاطرات، تجربیات شخصی و نیز نام برند ربط می‌دهد. لوگو سبب تشخیص نام برند و محصولات آن می‌شود. لوگویی که به‌خوبی طراحی شده باشد، در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهد داشت و به مشتریان کمک می‌کند تا همیشه نام برند را به یاد داشته باشند.

به‌ طور کلی مغز، رنگ و تصویر را بهتر از عناصر دیگر به خاطر می‌سپارد. این بدان معنی است که اگر لوگوی شما آن‌ قدر خاص باشد که به‌ راحتی قابل تشخیص باشد، فرد راحت‌تر می‌تواند سازمان، شرکت یا کسب‌ و کار تجاری شما را به خاطر آورد. چنانچه در آینده فرد به خدمت یا محصول شما نیاز پیدا کند، بار دیگر به شما مراجعه می‌کند. حتی ممکن است برند تجاری شما را به دوستان و نزدیکان خود معرفی کند. این‌ گونه است که شما از تبلیغات رایگان مشتریان خود نیز بهره می‌برید.

لوگو انتظارات و مقصد و هدف یک کسب‌ و کار را نشان می‌دهد. اگر یک نشان تجاری نتواند افراد را مجذوب خود کند، زمان و هزینه آن به هدر می‌رود و مخاطب وی به مشتری تبدیل نخواهد شد.

 

ویژگی‌های مهم یک لوگو خوب

یک لوگو هویت برند کسب‌ و کار تجاری شماست. شرکت‌ها، سازمان‌ها و انواع کسب‌ و کارها از نمادی تحت عنوان لوگو برای شناخته‌ شدن در بازار استفاده می‌کنند. این لوگو باید به طور واضح و مشخص محصول یا خدمت شما را به بیننده نشان دهد. مشتری باید به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را به خاطر بسپارد.

برندهای بزرگ را به خاطر بیاورید. وقتی نام اپل را می‌شنوید، یک سیب گاز زده یا شرکت نایک یک علامت تیک به ذهنتان می‌آید. یک لوگو باید آن‌ قدر قدرتمند و قوی باشد که وقتی نامی از آن برده شود، نام و نشان آن در ذهن مخاطب نقش ببندد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک لوگو، رنگ آن است. رنگ سازمانی، تعلق افراد به مجموعه را نشان می‌دهد. این رنگ اثر خارق‌العاده‌ای در معرفی برند شما خواهد گذاشت. توجه داشته باشید روان‌شناسی رنگ در لوگو باید در نظر گرفته شود. مانند شرکت مک‌دونالد که از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کرده است. رنگ قرمز تحریک‌کننده اشتها و یادآور قرمزی گوشت است.

 

اصول طراحی لوگو

طراحی لوگو باید طبق اصول و روش‌های صحیح آن انجام شود. متخصصین ما با کمک دانش و خلاقیت و نیز طبق درخواست و نوع سفارش طراحی لوگو مشتری، بهترین خدمت را جهت رضایت وی انجام می‌دهند. در همین راستا به مشتریان خود آگاهی‌های لازم را رسانده تا بتوانند در تصمیم‌گیری نهایی وی کمک کرده باشیم. گاهی برخی مشتریان هنگام انتقال ذهنیت خود  در مورد طرح لوگو، با چالش مواجه می‌شوند. شناخت اصول کار طراحی می‌تواند به آنها در آنچه که می‌خواهند، بسیار کمک‌کننده باشد.

یک لوگوی خوب باید:

1- ساده و عاری از هرگونه نامفهومی و اضافه‌کاری و جزئیات پنهان باشد.

2- لوگو کسب‌ و کار باید محدود به زمان خاصی نباشد و بدون از دست‌دادن اعتبار و ارزش تا مدت زیادی قابل‌ استفاده برای برند کسب‌ و کار شما باشد.

3- در طراحی لوگو  به نحو صحیح و به جا از رنگ‌ها استفاده شود. لوگو باید در حالت سیاه‌ و سفید نیز جذاب، گویا، مشخص و قابل‌فهم باشد.

4- لوگو باید با موضوع و دورنمایی کسب‌ و کار مرتبط بوده و از نظر فرهنگی با عرف جامعه همسو باشد.

 

قیمت طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو از آن دست خدماتی است که نمی‌توان قیمت مشخص و واضحی برای آن اعلام کرد. زیرا به نسبت تقاضای مشتری، قیمت نیز متفاوت است. از همین رو فاکتورها و عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی طراحی لوگو مؤثر هستند. نوع لوگو و مدت زمانی که صرف آن می‌شود از جمله عوامل تأثیرگذار در هزینه نهایی هستند.

متخصصین ما در مجموعه نوبهار وب، با درنظرگرفتن قیمت پایه طراحی لوگو با قیمت مناسب، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

 

ثبت سفارش لوگو

شما از طریق سایت مجموعه نوبهار وب می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان مجموعه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه هستند.

 

"مراحل

 

تیم و مجموعه نوبهار وب تمام المان‌ها و اصول ساخت را در طراحی لوگو دلخواه و مدنظر شما لحاظ خواهند کرد. ما در ادامه سؤالاتی را برای شما آورده‌ایم تا با تفکر در آنها، بتوانید سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای به ما بدهید.

سؤالاتی که باید قبل از ثبت سفارش طراحی لوگو به آن پاسخ دهید؟

– محصول یا خدمات کسب‌ و کار خود را چگونه توصیف می‌کنید؟

– تمایز شما با رقبایتان در چیست؟

– اهداف بلندمدت کسب‌وکار شما چیست؟

– مصرف‌کنندگان یا گروه هدف محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند؟

– آیا تصویر ذهنی برای لوگو خود دارید؟ آن را توصیف کنید.

– چه نوع لوگویی برای کسب‌وکار خود ترجیح می‌دهید؟ تصویری، لوگوتایپ یا ترکیبی.

– لوگوی شما بیشتر در چه فضایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟ چاپ روی محصول، رسانه تصویری، وب و غیره.

– آیا رنگ خاصی برای کسب‌وکار خود در نظر دارید؟

– مقدار بودجه‌ای که برای لوگو تخصیص داده‌اید، چه میزان است؟

 

برای مشاهده نمونه کارهای لوگو به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده نمونه کارها

برای ثبت سفارش طراحی لوگو به لینک زیر مراجعه کنید

ثبت سفارش طراحی لوگو

ارسال دیدگاه

*

code

تمامی حقوق محفوظ میباشد و کپی برداری از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد (1403-1400) / طراح سایت : رضایی