سئو چیست؟ همه چیز درباره سئو

  • ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
  • 947
سئو چیست؟ همه چیز درباره سئو

هنگامی که پای تولید محتوا و بحث پرمخاطب دیجیتال مارکتینگ به میان می آید بسیاری از افراد با نام سئو رو به رو می شوند. به جرئت می توان ادعا کرد که عدم رعایت اصول سئو در تولید هرگونه محتوا نتیجه ای جزدیده نشدن و مخفی ماندن محتوای شما نخواهد داشت. فرقی هم نمی کند که محتوا چقدر باکیفیت تولید شده است. برای همین در این مطلب تصمیم گرفته ایم که درباره سئو چیست و نیز کاربرد سئو برای شما صحبت کنیم. اگر شما هم قصد این را دارید که درباره این مهارت بسیار پرکاربرد اطلاعاتی را بدست بیاورید این مطلب برای شماست.

 

مفهوم سئو

سئو یا Search Engine Optmization به معنای ارتقا دهنده و یا بهبود دهنده موتور جستجوگر به هر گونه اقدامی گفته می شود که سبب می شود محتوا از سوی موتور های جستجوگر ارزشمند تلقی شده و الگوریتم های موتور جستجوگر را به ارتقا رتبه محتوا تشویق کند. سئو هم درباره وب سایت های اینترنتی و هم در حوزه صفحات اینستاگرامی دارای اهمیت بسیاری می باشد. تولید محتوا و سئو دو مفهوم در هم تنیده شده هستند که هریک بدون دیگری ارزش ندارد. اگر محتوایی تولید کنیم و برای دیده شدنش اصول سئو را رعایت نکنیم فایده کار چیست؟

از طرف دیگر اگر ما بخواهیم اصول سئو را رعایت کنیم ولی تولید محتوایی را پیش نبرده باشیم, پس سئو به چه درد ما می خورد؟ برای همین است که کاربرد سئو الزاما در حضور محتوا معنا پیدا می کند. در ادامه این مطلب قصد داریم درباره چند تاکتیک مهم سئو در سایت نوبهار وب برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

مهم ترین اصول سئو

هرچند علم سئو گسترده تر از این حرفاست و همه روزه به محتوایش افزوده می شود اما در این قسمت تصمیم گرفته ایم درباره سئو چیست و مهم ترین اصول سئو برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

محتوا باید کاربر پسند باشد!

وقتی محتوای شما در سایت شما کاربر را جذب کند کاربر مدت زمان بیشتری در آن لینک خواهد ماند. این امر سبب می شود که سایت شما از دید الگوریتم های گوگل با ارزش تلقی شود. به بیان بهتر یکی از مواردی که سبب ارزشمند تلقی شدن سایت شما و محتوای درونش می شود بحث کاربرپسند بودن می باشد. این کاربرپسند بودن دارای مصادیق مختلفی می باشد. از تعداد بازدید های بالا گرفته تا تعداد کامنت های زیاد و البته ماندگاری کاربر در صفحه.

خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید که کاربر با دیدن سایت شما چقدر احتمال دارد در سایت ماندگار شود. این را درنظر داشته باشید که عقل مردم به چشمشان است. حتی اگر خدمات و محصولاتی که در سایت به فروش می رسانید بهترین و باکیفیت ترین باشند ولی ظاهر سایت شما ظاهر باکیفیت و زیبایی نباشد نمی توانید انتظار ماندگاری کاربر را در سایت خود داشته باشید.

 

خوانایی متن مهم است!

افراد خیلی موقع خواندن محتوای متنی علاقه ای به متن های دارای جملات طولانی ندارند. جملات طولانی اگر در متن گنجانده شوند سخت می توان ابتدایش را به خاطر سپرد و به انتهایش رسید. اگر کسی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس شناخت داشته باشد می داند که یکی از مهم ترین افزونه های وردپرس افزونه سئو یواست می باشد. در این افزونه یکی از اصلی ترین لازمه های دریافت چراغ سبز داشتن جملات با طول استاندارد می باشد. به طوری که جملات دارای تعداد کلمات بیشتر از 20 نباید بیش از یک پنجم متن را به خود اختصاص دهند.

اما تنها مصداق خوانایی جملات با طول مناسب نیست. بلکه پاراگراف ها نیز بیش از اندازه نباید متون طولانی داشته باشند. وردپرس ادعا می کند که محتوا نباید دارای پاراگراف هایی با تعداد کلمات بیش از 300 عدد باشد. البته این مورد از سوی افزونه یواست وردپرس عنوان می شود. این افزونه دارای چراغ هایی می باشد که با سبز شدن این چراغ ها می توان به سئو شده بودن محتوا امیدوار بود.

 

محتوا باید یونیک باشد!

گوگل به شدت به کپی پیست بودن محتوا حساس می باشد. محتوای شما باید کاملا یونیک باشد. نباید متون موجود در محتوای سایت دیگری را به طور کامل به سایت خود تزریق کنید. البته که درباره هر موضوعی چندین محتوا در نت وجود دارد. منظور ما از کپی و پیست نبودن این است که نباید کلمه به کلمه متن سئوی سایت شما عین محتوای مرجع باشد. می توانید در این باره بازنویسی محتوا را پیش بگیرید.

گوگل با بازنویسی و نیز متفاوت نوشتن افعال و …. مشکلی ندارد. از طرف دیگر کپی نوشتن مطالب اعتبار شما را پیش مخاطب هم کاهش می دهد. طوری که کاربر وقتی می بیند که محتوایی را از سایت دیگری کپی برداری می کنید به توانایی و کاربلدی شما شک می کند. حتما می دانید که رضایت کاربر از محتوای شما چقدر دارای اهمیت از نظر سئویی می باشد.

 

سئوی خارجی بسیار مهم است!

منظور ما از سئوی خارجی این است که لینک هایی از سایت ها و وبلاگ های دیگر به مطلب شما ایجاد شود. برای نمونه می توانید در سایت های پرمخاطب مانند نی نی سایت و یا ویرگول مطلبی را بنویسید و به سایت خود ارجاع دهید. وقتی موتور جستجوگر می بیند که سایت های دیگری هم از شما یاد کرده و به سایت شما لینک ایجاد کرده اند سایت شما را بااهمیت تلقی می کند. البته این کار تنها یکی از مصادیق سئوی خارجی می باشد.

 

سئوی داخلی هم اهمیت دارد!

سئوی داخلی را هم نباید از یاد برد. تمام تلاش خود را باید بکار ببرید که کاربر در سایت شما بماند. یکی از بهترین راه ها در این باره این است که در سایت خود لینک هایی به دیگر مطالب سایت خود ایجاد کنید. وقتی کاربر به کمک این لینک ها از محتواهای سایت شما دیدن می کند بدون شک مدت ماندگاری اش در سایت بیشتر خواهد شد. به همین دلیل می توان انتظار این را داشت گوگل به دلیل ماندگاری بیشتر کاربر در سایت شما برای سایت شما ارزش بیشتری قائل شود. از طرف دیگر کامنت گذاشتن نیز دارای اهمیت می باشد. وقتی کاربر در مطلب شما کامنت می گذارد این امر هم از سوی الگوریتم های گوگل به ارزشمند بودن مطلب برداشت می شود.

 

سخن آخر

در این مطلب درباره این سوال که سئو چیست؟ برای شما توضیحاتی را ارائه کردیم. سئو یکی از مهم ترین مهارت هایی است که افراد در مسیر تولید محتوا باید با آن انس بگیرند. به بیان بهتر در مسیر بیشتر دیده شدن محتوای شما و موفقیت شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ سئو از نان شب واجب تر است. البته که سئو در پلتفرم های مختلف مصادیق متفاوتی دارد. برای نمونه در سایت مصادیق سئو ممکن است با صفحه اینستاگرامی و نیز چنل یوتیوبی متفاوت باشد.

اما آنچه اهمیت دارد این است که افزایش بازدید محتوای شما درگرو سئو شده بودن محتوا می باشد. محتوایی که اصول سئو در آن رعایت نشده است چطور می توان انتظار داشت که از سوی الگوریتم های گوگل به رتبه های بالا کشانده شود. برای همین تولید محتوا و سئو را دو مطلب بسیار تنیده شده در هم بدانید. امیدواریم با خواندن این مطلب از سایت نوبهار وب به خوبی با اصول سئو و اینکه اصلا سئو چیست آشنا شده باشید. نوبهار وب همواره با بروزترین مطالب در حوزه های مختلف درخدمت شماست. بابت مطالعه این مطلب از شما سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه

*

code

تمامی حقوق محفوظ میباشد و کپی برداری از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد (1403-1400) / طراح سایت : رضایی