نقش رنگ ها در طراحی بنرهای تبلیغاتی

  • ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
  • 518
نقش رنگ ها در طراحی بنرهای تبلیغاتی

عوامل مختلفی در انتخاب رنگ برای بنرها وجود دارد که می بایست با توجه به آنها ، رنگ های غالب در طراحی بنر تعیین کنیم. مثلاً قصد داریم برای یک برندی که بیشترین رنگ مورد استفاده در لوگو و رنگ مورد استفاده در محیط فعالیت آن سازمان ، سبز می‌باشد ، بهتر است که در طراحی بنر برای این برند بیشتر از رنگ سازمانی آن یعنی سبز استفاده کنیم. امروز در نوبهار وب قصد داریم نقش رنگها در طراحی بنرهای تبلیغاتی را بررسی نماییم و بدانیم که تعیین رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی ، چگونه باید باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

تصاویر همواره راه مناسبی برای انتقال پیام به دیگران هستند. استفاده از این روش ماندگاری و تاثیر شگفت انگیزی روی ذهن مخاطب دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که هدف از طراحی بنر چیست ، تا بتوانیم از رنگ مناسب تر برای تاثیرگذاری بیشتر در جلب توجه کاربر استفاده نماییم.

نکته قابل توجه دیگر این است که باید هنگام طراحی بنر برای یک برند ، از رنگ سازمانی آن برند بیشتر استفاده کنیم تا وقتی این بنر در رسانه یا اینترنت نمایش داده شد ، هویت برند آن سازمان را در ذهن کاربران تداعی کند. می‌توانیم با یک مثال توضیحات خود را واضح تر بیان کنیم: فرض کنید شما قصد دارید یک بنر برای یک باشگاه ورزشی ، که رنگ پیراهن او سبز است ، طراحی کنید. در این مواقع شما لزوما نباید بیشتر از رنگ سبز استفاده کنید تا کاربر در نگاه اول متوجه شود که این بنر با کدام باشگاه ورزشی مرتبط است.

 

نقش رنگ در طراحی یک بنر تبلیغاتی

هر بنری برای اینکه زیباتر و جذاب تر شود نیاز دارد که به درستی از رنگها در آن استفاده کنیم. در ابتدا باید بدانیم که برند مورد نظر در چه زمینه ای فعالیت می کند و در چه جایگاهی قرار دارد ، سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که از چه رنگ هایی استفاده کنید که مناسب تر باشد. استفاده از رنگ درست در طراحی بنر به کاربر پسند بودن آن و همچنین جذب مخاطب ، کمک بسیاری می‌کند. بدیهی است که اگر اصول رنگ بندی را در طراحی بنر رعایت نکنیم تبلیغات هدفمندی نخواهیم داشت و به جذب مخاطب ضربه بزرگی وارد می‌آید. بنابراین جهت چشم نواز بودن و تاثیرگذار بودن بنر و همچنین ماندگاری در ذهن مخاطب ، می بایست اصل مهم رنگ ها توجه کافی داشته باشیم. در ادامه این مقاله بررسی میکنیم که بیشتر کدام رنگ برای جذب مشتری مناسب تر است.

 

مناسب ترین رنگ جهت جذب مشتری کدام است؟

صاحبان کسب و کار و مشاغل دوست دارند که در بازار حضور پررنگ و موثری داشته باشد و این امر مهم نیازمند داشتن یک تبلیغات قدرتمند است. همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از موثر ترین و جذاب ترین روش های تبلیغات ، استفاده از بنر می باشد. استفاده صحیح از تبلیغات بنری ، هویت بصری برند و کسب و کار ما را شکل می‌دهد. بنابراین می بایست به تمامی المان ها و رنگ های به کار برده شده در بنر توجه نمایید. قاعده کلی این است که می بایست از مناسب ترین رنگ استفاده کنید تا مشتری در نگاه اول ، جذب بنر شود. در ادامه خصوصیات استفاده کردن از برخی رنگ ها در بنرهای تبلیغاتی را بررسی می کنیم.

رنگ زرد

رنگ زرد نماد اشیای با ارزش مانند طلا می باشد و استفاده از آن موارد بی‌نظیری مانند نور خورشید و درخشندگی را در ذهن مخاطب تداعی می کند. استفاده از متن های زرد رنگ ، به خصوص بر روی زمینه های مشکی و تیره بسیار ترکیب مناسبی است. استفاده از رنگ مشکی و زرد در کنار یکدیگر بسیار شایع است و پیشنهاد می کنیم که خیلی به اندازه هوشمندانه به کار برده شود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که رنگ زرد چشم افراد را تحریک میکند ، استفاده از این رنگ معمولاً در کسب و کارهایی مانند پست که به حمل و نقل کالا مرتبط هستند ، بیشتر دیده می شود. همچنین استفاده از آن مناسب کسب و کارهایی است که تصمیم گیری سریع مشتری درباره خرید ، مهم تر به نظر می رسد.

رنگ بنفش

رنگ بنفش نماد خلاقیت و لوکس بودن و همچنین میل به پیشرفت می باشد و همچنین جسارت و انجام کارهای غیر ممکن را نشان می دهد. نکته مهم دیگر اینکه رنگ بنفش برای اعتماد و کسب اعتبار مناسب تر می باشد برای استفاده در بنر های که تبلیغات شرکت های بیمه ، سرمایه گذاری و همچنین داد و ستد مناسب است.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نماد خلاقیت دوستی جوانی و اشتیاق است ، که می‌توانید آن را به تنهایی و به صورت ترکیب با رنگهای دیگر استفاده کنید. استفاده از رنگ نارنجی با حجم زیاد در یک بنر جهت جلب توجه افراد جوان بسیار مناسب می باشد. همچنین استفاده از رنگ نارنجی در کنار رنگ های تیره یار اوشن به منظور برجسته کردن یک موضوع کاربرد دارد. بنابراین از این رنگ می توانیم برای برند هایی که با جوانان مرتبط هستند استفاده نماییم. به عنوان مثال شما می توانید ببینید که در لوگوی شرکت فونتو چگونه از رنگ نارنجی استفاده شده است ، زیرا که اکثر مشتریان این برند جوانان هستند.

رنگ قرمز

رنگ قرمز نشان دهنده هیجان ، شور و عشق ، سرعت ، احساس قدرت ، آتش و خلاصه همه چیز است. می توانیم بگوییم رنگ قرمز مفهوم ضرورت را میرساند و استفاده از آن در بنر هایی که به سرگرمی و صنایع غذایی مرتبط است ، توصیه می شود.

رنگ قهوه ای

قهوه‌ای بیان کننده لوکس بودن ، آرامش و همچنین سنتی و کلاسیک بودن است ، شما میتوانید از این رنگ برای استفاده در بنر تبلیغاتی برندهایی که سالیان سال است با ثبات مانده‌اند استفاده کنید. همچنین جهت استفاده در سرویس هایی که خدمات لوکس ارائه می کنند ، مناسب است.

رنگ صورتی

رنگ صورتی نماد مراقبت و تاثیرگذاری است ، همچنین طیف زیادی از مخاطبان این رنگ خانم ها هستند. شما می توانید از این رنگ برای تبلیغات شرکت های لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده کنید ، تا بتوانید توجه خانم ها که عمده مشتریان این شرکت ها هستند را جلب نمایید.

رنگ آبی

بهترین رنگی که حس قدرت ، آرامش و همچنین ثبات ، اطمینان و اعتماد را به مشتریان القا می کند آبی است. استفاده از رنگ آبی در بنر تبلیغاتی شرکت هایی که محصولات فناوری و تکنولوژی را ارائه می کنند ، بسیار مناسب است. همچنین جهت استفاده در بنر های بانک ها ، رسانه ها و همچنین شبکه های اجتماعی ، شرکت های فعال در زمینه صنایع که به دنبال اعتماد سازی مشتریان هستند بسیار مناسب می باشد. به عنوان مثال شما برند های بزرگی مانند سامسونگ ، توییتر و فیس بوک را می شناسید که لوگوی آن ها آبی است.

-رنگ سبز

این رنگ نماد رونق ، ثروت ، رشد و طبیعت می باشد و جهت استفاده در بنر تبلیغاتی برندهایی مناسب است که مربوط به صنایع غذایی هستند که سعی دارند محصولات خود را با شعار تازه بودن به مشتریان معرفی نمایند.

– رنگ مشکی

از لحاظ طراحی بنر مشکی رنگ به حساب نمی آید ، بلکه نشان دهنده عدم وجود رنگ دیگری است. رنگ مشکی نماد اعتماد ، قدرت و پیچیدگی ، همراه با کنجکاوی می باشد و استفاده از آن در کنار رنگ های دیگر می تواند جذابیت خاصی به ارمغان بیاورد. این رنگ همچنین نشان دهنده جسارت می باشد و فناورانه است.

رنگ سفید

رنگ سفید همواره نماد سادگی و پاکی است و بهتر است در کنار رنگ های دیگر استفاده شود ، تا تعادل را حفظ کند. استفاده از رنگ سفید در بنر تبلیغاتی صنایع پزشکی ، مراقبت های بهداشتی و همچنین تکنولوژی و فناوری اطلاعات کاربرد زیادی دارد.

اگر شما نیز به حرفه طراحی بنر مشغول هستید با رعایت موارد بالا میتوانید تا حدود زیادی یک بنر استاندارد و تاثیرگذار طراحی کنید. امیدوارم که مطلب فوق برای شما طراحان عزیز مفید فایده دار بوده باشد.

ارسال دیدگاه

*

code

تمامی حقوق محفوظ میباشد و کپی برداری از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد (1403-1400) / طراح سایت : رضایی