11 نکته ساده برای خلق تبلیغات مؤثر

  • ۱۴۰۱/۰۸/۷
  • 276
11 نکته ساده برای خلق تبلیغات موثر

مالک هر کسب و کاری باید حتماً اصول نوشتن تبلیغات خوب را بداند. همه کسب و کارها، نیازمند به پیشرفت هستند. بارها دیده ایم چه هزینه های هنگفتی صرف تبلیغات بی کیفیت و حتی بد می شود. برای همین قصد داریم به شما کمک کنیم تا از این مشکلات در امان باشید و از آن مهم­تر، کسب و کارخود را گسترش بدهید. تبلیغات گسترده به اشکال مختلف، کلید موفقیت خواهد بود.

کسب و کارشما به مشتریان جدید نیاز خواهد داشت، وگرنه از بین می رود. خبر خوب این است که اصول ایجاد تبلیغات مؤثر، برای تقریباً هر ابزار پیشرفتی که فکرش را کنید صدق می کنند. در ادامه، 11 نکته برای خلق تبلیغات موثر را بررسی خواهیم کرد که به کمک آنها می­توانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.  پس در ادامه با نوبهار وب همراه باشید

 

1-چه چیزی شما را از رقبا متمایز می­کند؟

مردم با تبلیغات و کسب و کارهای مختلف روبرو هستند. بنابراین فکر کنید چطور می توانید ترتیبی بدهید که مشتریان بالقوه تصمیم بگیرند به جای رقبا، از محصولات یا خدمات شما بهره ببرند. هنگام ساخت تبلیغات باید بر این موضوع تمرکز کنید. به مشتریان نشان بدهید کسب و کار شما، انتخاب اول آنهاست و اصلاً نیازی نیست سمت دیگران بروند.

در حوزه بازاریابی، روشی به نام «پیشنهاد فروش بی­نظیر» یا USP وجود دارد که نویسنده راسر ریوز، آن را چنین توصیف می کند:

هر تبلیغ باید پیشنهادی به مشتری ارائه بدهد. اکتفا به حرف، ادعای کیفیت و نمایش کافی نیست. هر تبلیغ شما باید به مشتری بگوید: «این محصول فلان سود را دارد؛ حتماً از آن بهره ببر!»

پیشنهاد باید مزیتی داشته باشد که رقبا یا آن را ندارند یا نمی توانند ارائه بدهند. هر پیشنهاد باید یا از نظر برند بی همتا باشد، یا ادعایی را مطرح کند که مانند آن در سایر بخش های تبلیغات مطرح نشده است.

هر پیشنهاد باید به قدری قوی باشد که روی جمعیت خریداران تأثیر بگذارد، مشتریان جدید جذب کند و مشتریان بالقوه نیز ایجاد کند.

 

2-عنوان گیرا و جذاب انتخاب کنید!

مردم سریع همه چیز را از نظر می گذرانند. روزانه آنقدر تبلیغات رنگارنگ می بینند که امکان ندارد بتوانند همه آنها را بخوانند. برای همین باید عنوان مناسبی انتخاب کنید تا تبلیغات شما، نظر مردم را جلب کند. به گفته استاد تبلیغات دنیا، دیوید آگیلوی، عنوان تبلیغات پنج برابر بیشتر از متن توجه مردم را جلب می کند.

سوال اینجاست: کدام بخش از جامعه مدنظر شماست؟ چه چیزی می­تواند نظر آنها را جلب کند؟

 

3-پیشنهاد وسوسه انگیزی ارائه بدهید!

مشتریان عاشق معامله های سودآور هستند. پیشنهاد خوبی برای مشتری ارائه بدهید تا بارها و بارها، از خدمات شما بهره ببرد.

پیشنهاد شما می تواند یک تخفیف بی­نظیر باشد، یا ارسال رایگان یا مهلت استفاده رایگان؛ درهر صورت اندکی از روال عادی خود فاصله می گیرید تا پیشنهاد خوبی بدهید که رد کردن آن چندان آسان نباشد.

بعد از اینکه پیشنهاد خوبی به ذهن شما رسید، حتماً با غرور و افتخار آن را تبلیغ کنید. مشتریانی که پیشنهاد فوق­العاده شما را ببینند احتمالاً آن را رد نخواهند کرد.

 

4-درباره مزایا توضیح بدهید!

توضیح درباره خصوصیات محصول بسیار مهم است، اما اصل کار این است که برای مشتری شرح بدهید دقیقاً چه فایده ای از محصول یا خدمات خواهد برد.

برای این کار لیستی از خدمات یا محصولات خود ارائه بدهید؛ سپس کنار هر مورد درباره ویژگی ها و مزایای آن توضیح دهید. در نهایت نتیجه ای که مشتری با استفاده از فلان خدمت یا محصول کسب خواهد کرد را نیز شرح دهید.

 

5-رپرتاژ آگهی بسازید

طبق تعریف رسمی، رپرتاژ آگهی عملاً تبلیغی است که حالت مقاله مانند دارد. احتمال توجه به یک مقاله، هفت برابر بیشتر از توجه به تبلیغات عادی است.

مردم در طی روز با انواع و اقسام تبلیغات مواجه می شوند، بنابراین آگهی شما باید جذاب تر و گیراتر از بقیه باشد تا بتوانید توجه مردم را جلب کنید.

این نوع تبلیغات، اطلاعات بهتری دربر دارد و مخاطبان را ترغیب می کند تا با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند. مخاطب پس از مطالعه رپرتاژ متوجه می شود که شما با آماده سازی تبلیغات به این شکل، در حقیقت به وی نیز کمک می کنید.

 

6-به مشتریان اطمینان بدهید!

برای مردم مهم است که پول خود را کجا خرج می کنند. بازار پراز کلاهبردار و محصولات بی کیفیت است؛ مشتری نگران می شود و نمی خواهد با خرج برای یک محصول یا خدمت نامناسب، پولی که به سختی کسب کرده را هدر بدهد.

اگر مردم نگران هستند که با خرید، پول خود را از دست بدهند و پشیمان شوند احتمال اینکه اقدام به خرید کنند کم خواهد بود. اما اگر موفق شوید این شک و تردید را از بین ببرید، مخاطب متقاعد می شود که محصولات یا خدمات شما را امتحان کند.

یک روش مناسب، پیشنهاد گارانتی بدون ریسک است. یکی از شیوه های متقاعدسازی مشتری برای خرید، ارائه گارانتی بدون ریسک است چون فرد مطمئن می شود چیزی از دست نخواهد داد.

 

7-مشتریان را ترغیب کنید تا اقدامی انجام بدهند!

تبلیغات عادی و توضیح خدمات کافی نیست؛ باید کاری کنید که مشتری اقدامی انجام بدهد. مثلاً روی تبلیغات شما کلیک کند، محصول یا خدمت شما را سفارش بدهد یا برای کسب اطلاعات بیشتر ایمیل ارسال کند. حتی می توانید ترتیبی بدهید مشتری با کلیک روی تبلیغات، مستقیم به سایت شما هدایت شود. حتماً برای جلب توجه مخاطب از عبارات جذاب و گیرا استفاده کنید.

 

8-مشتری را تشویق کنید همین حالا از شما خرید کنند!

گذشته از جلب توجه مردم، باید کاری کنید که همین حالا به فکر خرید از شما بیفتند. وقتی مردم تبلیغات را می بینند و با خودشان تصمیم می گیرند بعداً از فلان محصولات یا خدمات استفاده کنند، به احتمال زیاد خیلی زمان می برد تا به مرحله خرید برسند.

اما با ارائه پیشنهادهایی با زمان محدود می توانید مردم را تشویق کنید تا هرچه زودتر از شما خرید کنند. مثلاً پیشنهاد وسوسه انگیزی با زمان محدود ارائه بدهید؛ مشتری وقتی محدودیت زمانی را ببیند بیشتر ترغیب می شود تا خرید انجام بدهد.

 

9-گواهینامه های خود را به نمایش بگذارید!

یکی از مهم ترین بخش های ایجاد تبلیغات موفقیت آمیز، ایجاد حس اعتماد است. امروزه مردم نگرانی های زیادی دارند. در نتیجه باید کاری کنید به شما، محصولات و خدمات و کسب و کار شما اعتماد کنند. برای این امر می توانید نشان بدهید در گذشته چه گواهینامه ها و دستاوردهایی داشته اید.

به علاوه، مردم در بسیاری از مواقع به نظرات سایر مشتریان هم دقت می کنند. می توانید از مشتریانی که از محصولات یا خدمات شما رضایت داشته اند، درخواست کنید تا نظرات مثبت خود را به اشتراک بگذارند و به مشتریان آینده، اطمینان بدهند.

 

10-از جلوه های گرافیکی جذاب استفاده کنید!

مردم از طریق تصاویر، جذب می شوند. برای تبلیغات خود، از جلوه های ظاهری زیبا استفاده کنید.

مثلاً تصویر مناسبی از خدمات یا محصولات خود ارائه بدهید. حتی می توانید از خود یا سایر افراد درحال استفاده از خدمت یا محصول هم تصویر بگذارید.

با استفاده از طراحی بنر زیبا و جذاب می توانید بازدهی تبلیغات خود را افزایش دهید. مجموعه نوبهار وب با بهره مندی از طراحان مجرب میتواند به شما در طراحی یک بنر مناسب کمک کند.

 

11-اطلاعات تماس کامل ارائه بدهید

وقتی درباره خدمات یا محصولات به مخاطب توضیح می دهید، باید اطلاعات تماس هم ارائه بدهید وگرنه تمام هزینه ای که برای تبلیغات صرف کرده اید به هدر می رود.

یک روش مناسب، ارائه وبسایت خدمات برای مردم است. مشتریانی که به وبسایت شما سر بزنند و از آن راضی باشند، احتمالاً اقدام به خرید خواهند کرد.

 

سخن آخر

به کمک این 11 روش ساده برای خلق تبلیغات مؤثر، می توانید کاری کنید که یک سروگردن از رقبا بالاتر باشید. تبلیغات مؤثری آماده کنید که برای مخاطبان جذاب باشند و شرح دهند شما چه نوع خدماتی ارائه می دهید. به این ترتیب احتمال اینکه مخاطبان، به مشتریان واقعی شما تبدیل شوند بیشتر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

*

code

تمامی حقوق محفوظ میباشد و کپی برداری از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد (1403-1400) / طراح سایت : رضایی